Nu är det dags! Fredag 28/10 och lördag 29/10 installerar vi Valsätrakyrkans solcellsanläggning. Vi håller på kl 9-16 bägge dagarna. Vill du vara med? Vi behöver naturligtvis folk som kan klättra på taket, men även handräckning på marken, fika/lunch osv. Alla insatser är välkomna! Kontakta Stefan Karnebäck (stefan.karneback@telia.com) om du vill vara med!

Och det går fortfarande bra att vara med och samla in pengar till anläggningen. Vårt ursprungliga insamlingsmål – för att vi skulle starta projektet – var 50.000 kr, och det har vi nu passerat. Samtidigt har priserna på solceller gått ner rejält under tiden, så anläggningen kommer i slutänden kosta betydligt mindre än vad vi först räknade med. Med bidrag från Länsstyrelsen och vårt eget arbete med installationen på taket kommer anläggningen nu kosta oss ca 110.000 kr (den ursprungliga kalkylen var på 160.000 kr), vilket är väldigt glädjande. Men det finns med andra ord ännu pengar kvar att samla in!

Solceller till Valsätrakyrkan:

• Bankgiro 5264-2105