Helgen 3-4 september är det upptaktshelg på Enebygården. Ungdomarna åker ut på lördagen och övernattar, medan resten av församlingen ansluter på söndag 4 september kl 10.00. Välkommen till en dag med goda samtal, gudstjänst, aktiviteter och gemenskap! Dagen avslutas senast kl 17.00.

Ur programmet:

• ”Älska din nästas församling” – ett samtal om ekumenik, skillnader och likheter mellan olika församlingar och vad vi kan lära oss av varandra.
  • Pilgrimsvandring – en mycket kort sådan, men ändå 🙂 Vandra längs stigarna runt Enebygården med stationer baserade på Frälsarkransen.
  • Uteaktiviteter – ta gärna med dig kubb, bollspel eller liknande, antingen för att vara med och spela själv eller bara för att låna ut. Gården bjuder också på möjlighet att paddla kanot.
  • En inledande andakt och avslutande gudstjänst ramar in dagen.

Ta med för- och eftermiddagsfika samt egen lunch. Vill du samåka till Enebygården, kontakta pastor Andreas för samordning.