Välkommen till ett studentboende på kristen grund!

I ett hus alldeles intill Valsätrakyrkan finns ett studentboende med 9 studentrum och gemensamma utrymmen. Boendet är till för studenter i eftergymnasial utbildning, oavsett samfundstillhörighet. Med cykel har du 10 minuter till SLU, Ångströmlaboratoriet och Biomedicinskt Centrum, 15 minuter till centrum och 18 minuter till Ekonomikum. Vill du åka buss stannar linje 7 någon minut längre ner på gatan, och linje 3 och 11 några minuter åt andra hållet.

Ett studentboende…

I boendet finns 10 omöblerade rum (garderober finns) mellan 8,5 och 16,5 m² med månadshyror mellan 3150 och 4100 kr. Hyra betalas 10 månader om året, och det ingår värme, vatten och internet. Bilder från varje rum hittar du här.

Till studentrummen finns 4 badrum, gemensamt kök/matplats och gemensamma utrymmen. Dessutom finns ett tvättrum, två små uteplatser på husets framsida och uteplatser på baksidan mot stor gräsyta.

Studentboendet – liksom Valsätrakyrkans övriga lokaler – är rök-, alkohol- och drogfritt.

…på kristen grund

I Valsätrakyrkan, som ligger alldeles intill studentboendet, erbjuds du en församlingsgemenskap, där det bland annat finns hemgrupper för studenter/unga vuxna.

Som boende i Valsätrakyrkans studentboende har du också möjlighet till samtal med församlingens pastor, som har tystnadsplikt.

Du som vill är självklart välkommen att göra Valsätrakyrkan till din församling. Du kan välja att delta i gudstjänster och samlingar, engagera dig i sång/musik, scouter, ungdomsverksamhet mm osv – läs gärna mer här på hemsidan om församlingen!

Det är dock inget krav att tro eller delta i församlingens liv och verksamhet – allt är erbjudanden till dig!

Kollektiv/Lägenhet

I ett angränsande hus finns också en lägenhet om 3 rum och kök/allrum, totalt 84 m², som är utmärkt för ett kollektiv.  För lägenheten gäller 12-månadershyra. Värme, vatten och internet ingår.

Kontakt och ansökan

Vill du veta mer? Kontakta församlingens pastor Andreas Möller (andreas@valsatrakyrkan.se).

Vill du ansöka om boende? Maila din ansökan tillsammans med ett personligt brev med referenser (din pastor eller någon annan vuxen utanför familjen) till studentboende@valsatrakyrkan.se.