Nu är resultatet från ”Spring för livet” sammanräknat, och totalt sprang vi ihop strax över 52.000 kr till projektet ”Sharing Love” i Burma!

Under den timme loppet pågick sprang eller gick 41 deltagare sammanlagt 298 varv runt vår 1 km långa bana, och drog i och med det in totalt 40 793 kr!

Erik Hagberg – en av Sveriges snabbaste sprinters – ställde upp i ett speciellt lopp på 100m, där alla fick chans att satsa ett valfritt antal kronor per tiondel han sprang under en tänkt sluttid. Eftersom Erik varit skadad och är relativt otränad, bedömde vi att 17 sekunder kunde vara en bra tänkt sluttid, och gissade att den verkliga sluttiden kunde bli någonstans kring 15 sekunder. Det visade sig dock att vi missbedömt hans dagsform något, då han sprang sina 100m längs Bernadottevägen på 12 sekunder blankt! Det betyder att Eriks lopp drog in hela 11.500 kr! Samtidigt finns risken att någon känner att siffran blev betydligt större än man tänkt sig. Om du känner så, sätt in ett belopp som är mera hanterbart för dig – vi är glada för varje krona som kommer in!

I Valsätrakyrkan finns nu en pärm med listor med alla sponsorers totalsummor – en lista för entimmesloppet och en separat lista för Erik Hagbergs sprintlopp. Du som sponsor är välkommen in och titta hur mycket du ska betala! Har du inte möjlighet att komma förbi kyrkan, kan du skicka ett mail till andreas@valsatrakyrkan.se så får du summan den vägen. Pengarna betalas till Valsätrakyrkans Ungdom, via:

• Plusgiro 66 49 23-0
  • Valsätrakyrkans Swish 123 580 85 63
  • Kort eller kontanter i samband med gudstjänst i Valsätrakyrkan.

Märk betalningen ”Spring för livet”.

Stort tack till alla löpare/gångare, till Erik Hagberg och till alla sponsorer!