Klicka för affisch (pdf)

Lördag 16 mars

Välkommen till en dag med spännande samlingar och seminarier, mingel, utställare, fika, middag och mycket mer!

Dagen inleds 12.00 med drop-in fika/mingel, och en inledande gemensam samling kl 13.00. Därefter vidtar två pass med valbara seminarier, med fika/mingel emellan och middag efteråt.

Dagen avslutas med en gemensam samling kl 18.00, där biträdande kyrkoledare Karin Wiborn medverkar, liksom Equmenia Ton Kids (se nedan) och Josefine och Johan Klintefelt Teodorsson.

Klicka för mer detaljerad information om seminarierna (pdf)

Equmenia Ton Kids – en sångdag för barn 6-12 år

Klicka för affisch (pdf)

Parallellt med dagens aktiviteter – med start kl 13.00 – är alla barn 6-12 år välkomna att delta i en sångdag under ledning av Camilla Raask och Helena Gatås. Barnen medverkar i den avslutande samlingen.

Ingen anmälan krävs – kom och var med! Deltagaravgift för hela dagen (inklusive seminarier/sångdag, fika och middag): 200 kr/vuxen, 90 kr/barn, max 500 kr/familj

Dagen arrangeras av Baptistkyrkan Uppsala, Björklinge och Skuttunge Missionsförsamlingar, Gredelbykyrkan Knivsta, Lyckebokyrkan Storvreta, Missionskyrkan Uppsala, Rodenkyrkan Norrtälje, Sätunakyrkan Märsta, Valsätrakyrkan, Österledskyrkan i samarbete med Studieförbundet Bilda och Equmeniakyrkans sångarförbund

Söndag 17 mars

11.00: Gudstjänst med nattvard. Predikan av Karin Wiborn, församlingarnas pastorer mfl medverkar. Musik av Gamla Uppsala Symphonic Band, sång och musik från Valsätrakyrkan.

I Valsätrakyrkan möts vi som vanligt kl 10.00 på söndagen, för en enklare andakt med fika. Det betyder att den som vill kan hinna ta sig till Missionskyrkan för att vara med även där, medan den som vill stanna kvar lugnt kan fortsätta gemenskapen kring fikaborden.