Uppdatering 20200312: Upplandsmötet inställt!

För att begränsa smittspridning ställs nu många större evenemang in, och det gäller även Upplandsmötet.

Lördag 14 mars 2020 samlas Equmeniaförsamlingarna i Uppland till ”Upplandsmötet” – en dag av workshops, seminarier, sång och musik, allt i Missionskyrkan Uppsala. Som en del i den dagen bjuds du in till en körworkshop med Gunnar Axelsson Fisk och Markus Jonsson, församlingspedagog resp församlingsmusiker i Uppsala Missionsförsamling. I workshopen sjungs körmässan ”Till jordens yttersta gräns” och sånger av Elisabeth Hermodsson. Du som har körvana är välkommen att anmäla dig, oavsett om du nu sjunger i kör eller inte.

Workshopen pågår 13.00 – 17.00, och kören framträder sedan på festkvällen 18.30 – 20.00. Den som vill kan också vara med och sjunga i söndagens gudstjänst kl 11.00.

För mer information och anmälan (senast 14 februari), se bilda.nu/kordaguppland