Söndag förmiddag:

De flesta söndagarna under terminen erbjuder vi Söndagskul som barnens gudstjänstform. Vi inleder gudstjänsten tillsammans, tänder barnens ljus och sjunger terminens sång. Sedan går barnen till församlingsgården (huset alldeles intill kyrkan) och fortsätter där med bibelberättelser, lek och pyssel för barn. I kalendariet finns det noterat vilka söndagar det är Söndagskul.

I närheten av kyrksalen finns ett lekrum där den som har svårt att sitta still kan dra sig undan och sysselsätta sig. Det rummet finns alltid tillgängligt, och det är inga problem att komma och gå lite som man vill.

Vissa söndagar under terminen har gudstjänsten extra fokus på barn och ungdom – det kan till exempel handla om en scoutgudstjänst, då scoutkåren ansvarar för gudstjänst med invigning och märkesutdelning, eller att ungdomsgruppen håller i en gudstjänst.