Vi möts till gudstjänst varje söndag kl 10.00. I gudstjänstrummet finns platser där vi sitter något glesare än vanligt*, och vi sätter också ut stolar på kyrktorget och inåt cafeterian vid behov. Efter gudstjänsten fortsätter gemenskapen kring kaffeborden, och även i cafeterian finns det platser där det ska vara möjligt att hålla avstånd.

Välkommen!

* Not: Restriktionerna för offentliga arrangemang lyftes den 29 september, och ansvaret för att hålla avstånd flyttades då från arrangören till individen. Från myndigheterna har man sagt att det ansvaret vilar extra mycket på den som av ett eller annat skäl inte är vaccinerad. Eftersom Valsätrakyrkans gudstjänster är till för alla, och vi inte kan veta vem som är vaccinerad och inte, vill vi på olika sätt göra det möjligt att fortsätta hålla lite avstånd ett tag till. Fortfarande gäller att den som har symptom stannar hemma.